FANDOM

thumb|300px|right„Artysta” to budzący zachwyt krytyki i miłośników kina, namiętny romans i sentymentalna podróż do złotego okresu kina. Film ten po mistrzowsku łączy klasyczną, czarno-białą poetykę ze zrozumieniem oczekiwań nowoczesnego widza. To akcja, śmiech i łzy oraz mimo pozorów, wycieczka do niezwykle barwnego świata. Michel Hazanavicius przenosi nas w lata 20. XX wieku, w czasie przełomu dźwiękowego w filmie. Koniec kina niemego był równocześnie końcem karier wielu gwiazd, będących u szczytu popularności. Widz obserwuje historię aktora George’a Valentin. Poznajemy go jako pewnego siebie amanta, czczonego gwiazdora niemego kina. Z czasem jednak, ze względu na pojawienie się kina dźwiękowego, jego niezachwiana dotąd pozycja ulega zmianie. Czy słynny aktor George Valentin podzieli los „wielkich zapomnianych”? Czy płomienne uczucie, która wybuchnie między nim a początkującą tancerką Peppy Miller zainspiruje go do walki o miejsce w świecie „nowego” Hollywood i ocali przed zapomnieniem oddanej kiedyś publiczności?

Obraz Hazanaviciusa docenić należy przede wszystkim za konwencję, wspaniałe zdjęcia, muzykę nawiązujące do tradycji kina niemego. Przy tym historia ta urzeka ciepłem i humorem. Warto również wspomnieć o licznych nagrodach, jakie otrzymali twórczy „Artysty”. Film nagrodzono między innymi Cezarami, Złotymi Globami oraz pięcioma statuetkami Oscara - za najlepszy film, reżyserię, muzykę, kostiumy oraz dla Jean Dujardin -
Artysta1
Artysta2
Artysta3
najlepszego aktora pierwszoplanowego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki