FANDOM

thumb|300px|rightNajnowszy film Romana Polańskiego to mistrzowska adaptacja sztuki teatralnej Yasminy Rezy „Bóg mordu”.

Rzeź1.jpg
Rzeź3.jpg
Rzeź4.jpg
Punktem wyjścia dla tej fascynującej historii jest konflikt pomiędzy dwójką nastolatków i bójka między nimi. W wyniku tej niefortunnej sytuacji dochodzi do spotkania ich rodziców, chcących w polubowny sposób rozwiązać całą sprawę. Jednak do rozejmu nie dochodzi. Mimo, że początkowo rozmowa przebiega w sposób spokojny i zgodny z myślą wszystkich zgromadzonych, wystarczy jedno słowo lub gest, aby kruchy porządek zastąpił chaos, a wymodelowane przez współczesną kulturę maski zostały zrzucone, ujawniając oblicza ludzi sfrustrowanych, pełnych słabości, dotąd nieautentycznych.

Niewątpliwą zaletą filmu Polańskiego jest doskonała gra aktorska. Mamy możliwość podziwiania kunsztu Christopha Waltz’a, Kate Winslet, Jodie Foster oraz Johna C. Reilly. Przy tym sam fakt ograniczenia przestrzeni dla akcji filmu do jednego mieszkania, nie tylko przywołuje na myśl formułę teatru telewizji, ale co istotne buduje atmosferę narastającego napięcia i duszności. Kamera w obrazach Polańskiego staje się lupą umożliwiająca analizę zjawisk socjologicznych oraz dokładną obserwację psychologiczną. Dlatego też, mimo że produkcja ta wywołuje śmiech widowni, pozostawia ją z gorzką refleksją nad sobą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki